Fundraising cu aromă de primăvară

În domeniul non-profit fondurile trebuie căutate și cerute (din păcate, nu vine nimeni să te întrebe dacă ai cu ce să-ți desfășori activitatea sau nu), de aceea orice eveniment de pe parcursul anului trebuie exploatat și recreat în jurul cauzei pe care o susții.

Primăvara sau, mai precis, mărțișorul este acea scuză de a crea lucruri frumoase alături de voluntari și de  a ruga oamenii să le cumpere în semn de sprijin, dar și pentru a face un cadou deosebit unei persoane dragi. De aceea, saptămânile trecute am lucrat împreună cu voluntarii noștri la realizarea de mărțișoare deosebite pentru a le vinde și a completa bugetul pentru activitățile hidroterapiei. Am avut mărțișoare dulci, măr-țișoare, mărțișoare din ceară parfumată și din ghips pictat. Ne-am împrăștiat în multe locații timp de 2 zile și am reușit, cu multă determinare, să mai strângem câțiva bănuți.

10981744_778617575562059_832040930097599535_n

Aceste târguri caritabile m-au lăsat totuși cu un gust amar. Observația principală este că tinerii, în general cei care lucrează în firme de prestigiu, sau cel puțin cei care au ajuns în preajma noastră, nu au niciun interes față de cauzele caritabile – produsul este important și, mai ales, prețul. Din cauza atitudinii m-am gandit să fac un calcul pentru a le explica mai simplu de ce nu vindem mărțișorul cu 50 de bani ca la piață, ci cerem o donație mai consistentă sau chiar o lăsăm la latitudinea fiecăruia. Calculul mi-a dat costul pe minut a unei ședințe de hidroterapie – 3,75 RON. Mulți au fost surprinși și au donat bani, fără măcar a mai întreba cât costă mărțișorul sau chiar fără să mai ia mărțișor. Se pare că cifrele sunt foarte importante pentru noi și cu cât sunt mai surprinzătoare, cu atât reacționăm mai bine (mă refer strict la activități non-profit). Oricum, concluzia personală după târgul caritabil a fost că atunci când vinzi, mai ales în scop caritabil și mai ales fără experiență, va fi nevoie de câteva schimbări de text până când mesajul va fi cel potrivit pentru marea majoritate a cumpărătorilor și…nu aștepta să vină ei la tine, du-te și spune-le de ce ești acolo și ce vrei să faci cu banii.

10470253_10204993413346840_4797526664829912752_n