Joaca si iar joaca!

Noi, la Centrul de Zi “Danut” din Targoviste, ne jucam! Fiindca joaca ne ajuta sa crestem mari si sa deprindem indemanare fie la lucrul cu diverse obiecte, fie la pronuntie.

Le-am prezentat scolarilor cel mai vechi joc chinezesc, puzzle-ul “tangram”. Cu ajutorul celor sapte forme geometrice, copiii trebuie sa formeze o imagine (animale, obiecte, oameni, etc).

De la zmee, masti si animalute, am ajuns la concluzia ca imaginatia lor trebuie incurajata si “pusa la lucru” pentru a vedea roadele. Am remarcat dibacia si imaginatia lui Mihai, un baietel in clasa a doua, care m-a suprins cu cateva forme pe care nu numai ca le-a inventat fara sa vada vreodata un model, dar i-a invatat si pe colegii lui cum se poate face un tangram. Lucrul pe echipe la acest joc a dat rezultate si mai bune fata de prima data cand au fost rugati de mine sa faca ceva aproape imposibil pentru ei. Daca la inceput personalitatile lor orgolioase ieseau la iveala, de data asta, dupa explicatiile de rigoare, au inteles ca trebuie sa se ajute intre ei astfel incat sa se completeze unul pe altul.

Rezultatul asteptat de mine pentru ei?

  • Invatarea deprinderilor de a lucra in echipe;
  • Invatarea formelor geometrice de baza;
  • Invatarea culorilor;
  • Dezvoltarea abilitatilor de rezolvare a problemelor.

 

De asemenea, le-am pregatit lectii cu reguli de circulatie rutiera si am folosit semaforul pentru a-i invata o poezie, dar si culorile. Scopul acestor lectii de circulatie rutiera este de a-i familiariza pe copii cu regulile de baza privind traversarea pe strada.