Legea Sponsorizării – o oportunitate imensă pentru ONG-uri

Legea Sponsorizării există de aproape 20 de ani fără a fi foarte cunoscută. Aceasta, îmreună cu Codul Fiscal permit societăților comerciale să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale. Dacă suma sponsorizată nu depășește 0,3% din cifra de afaceri impozitul pe profit de plată se va diminua cu suma integrală a sponsorizării. 

Conform datelor centralizate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), doar 12% dintre firmele care au obținut profit în 2011 au optat pentru direcționarea către organizațiile neguvernamentale a 20% din impozitul pe profit. Drept urmare oportunitatea pentru ONG-uri de a strânge fonduri prin această lege este imensă.

Acesta a fost motivul pentru care HOSPICE Casa Speranței a lansat în luna noiembrie o campanie de strângere de fonduri care a avut la bază promovarea legii sponsorizării în rândul societăților comerciale și îndemnarea lor de a sprijini fundația prin această lege.

Campania a avut la bază un concept creativ dezvoltat de agenția de publicitate WoPA (Weapons of Public Attraction) și a cuprins componente precum media (OOH – prezență pe panouri și ecrane TV stradale, postere în clădiri de birouri; reportaje TV, bannere online), direct mailing și e-mailing. În procesul de abordare a companiilor , în afară de departamentul de strângere de fonduri, au fost implicați si angajații din alte departamente precum si voluntarii fundației.

În urma campaniei s-a strâns suma de 1,018,000 lei, cu 124% mai mare decât cea strânsă în anul precedent. Jumătate din fondurile strânse se vor aloca noului hospice pe care fundația îl va deschide în București în toamna acestui an și prin care aproximativ 2.000 de pacienți cu boli incurabile vor beneficia de îngrijire gratuită în fiecare an.

Conform datelor furnizate de ANAF oportunitatea pe care legea sponsorizării o oferă ONG-urilor este imensă. Este însă nevoie de un efort din partea organizațiilor pentru a face această lege cât mai cunoscută în rândul societăților comerciale. Este un efort pe care ONG-urile trebuie să și-l asume pentru a atrage fonduri semnificative prin care să aducă schimbarea pe care și-o doresc în societate.